Isnin, 21 November 2011

Memohon Kehidupan Baik yang Berpanjangan


Ya Allah, dengan ilmu Engkau akan alam ghaib dan kekuasaan Engkau ke atas makhluk, Hidupkanlah aku ini selama kehidupan itu lebih baik bagiku, dan matikanlah aku bila kematian itu lebih baik bagiku.

Aku memohon kepada Engkau akan perasaan takut kepadaMU dalam perkara ghaib dan kesaksian. Aku memohon kepadaMu, tetap ada kebaikan didalam kefakiran maupun ke...kayaan.

Aku memohon kepadaMu, kenikmatan yang berpanjangan. Aku memohon kepadaMu, kebahagiaan hati yang tidak akan terputus. Aku memohon kepadaMu redha setelah adanya takdir.

Aku memohon kepadaMu keselesaaan hidup setelah kematian. Aku mohon kepadaMu kenikmatan dalam melihat kehadiranMu dan rindu akan pertemuan denganMu tanpa kesulitan yang menyulitkan, dan tidak ada halangan yang menyesatkan.

Ya Allah, hiasilah kami dengan perhiasan iman, dan jadikanlah kami pemberi pentunjuk yang menunjukkan kebenaran.

Aamin, ya Rabbal aalamin…

0 komen:

Catat Ulasan