Sabtu, 6 November 2010

AiR mAtA kEiNsAfAn 2


Aku teringat perjuangan Hassan Al-Banna...
aku sangat mengagumi perjuangan beliau...
aku mengagumi perjuangan Syed Qutub...
tapi Ya Allah...aku malu untuk menyatakannya...
masih layakkah diri ini menyebut nama Hassan Al-Banna?nama Syed Qutub?
masih tersisakah pejuang sepertinya untuk diri ini...
malunya aku Ya Allah dengan permintaan ini...
aku tidak layak memikirkan tentangnya...
wanita seperti manakah yang Kau pilih untuk mereka...?
wanita yang bagaimanakah yang telah Kau pilih untul melahirkan mereka...?
semestinya seperti Zainab Al-Ghazali dan mereka yang seangkatan dengan beliau...
aku ingin sekiranya boleh mendampingi orang-orang sekaliber mereka...
seorang yang hidupnya semata-mata kerana Allah...
mereka tak tergoda rayuan harta dan benda apalagi wanita
aku inin sekiranya boleh menjadi seorang ibu bagi mujahid-mujahid seperti Hassan Al-Banna
masih tersisakah mujahid seperti Al-Banna untukku Ya Allh...?
layakkah diri ini menjadi peniup semangatnya?
aku sungguh malu menyatakannya Ya Allah...
sungguh hina diri ini...sungguh kotor diri  ini...
sungguh lemah diri ini untuk mujahid seperti mereka...
air mata ini jika dialirkan hingga ke titisan terakhir,namun ia masih tidak mencukupi untuk menyatakan rasa bersalah dengan dosa-dosa diri ini yang menggunung tinggi...
Ya Allah...pimpinlah daku...janganlah Kau tinggalkan aku walau sesaat cuma
aku tidak sanggup dibiarkan dalam lumpur dosa-dosa hina...
ampunilah aku Ya Allah...
                                         Astaghfirullahalazim...
                                                                             Astaghfirullahalazim...
                                         Astaghfirullahalazim.....

0 komen:

Catat Ulasan