Jumaat, 5 November 2010

AiR mAtA kEiNsAfAn 1


Kenapa diri ini begitu susah untuk mengalirkan air mata apabila disebut nama yang Maha Esa...?
Kenapa begitu berat air mata ini untuk mengalir mendengar nama Rasulullah SAW...?
kenapa begitu jauh diri ini jika dibanding dengan para pejuang Islam yang lain?
aku jua muslim yang sama-sama ingin melihat kebangkitan Islam...
aku jua muslim yang bersama-sama melawan arus jahiliyah...
tapi diri ini tetap kurasakan masih jauh untuk menghampiri gerbang syurga-Mu Ya Allah...

Ya Allah...
hinanya diriku Ya Allah...
kotornya diriku Ya Allah...
jijiknya diriku Ya Allah...
berilah hidayah kepadaku Ya Allah...
janganlah Kau tinggalkanku walau sesaat...
pimpinlah aku dalam setiap detik perbuatanku...
aku tidak sanggup jika Kau berpaling dari memandang diri ini...
tidak sanggup Ya Allah...
segala-galanya aku berserah kepada-Mu...
aku tidak dapat membayangkan diriku tanpa pimpinan-Mu Ya Allah...
Astaghfirullahalazim...
Ampunilah aku dalam setiap kejahilan dan kelekaanku...
hanya pada Engkau aku bergantung dan mengharap segala-galanya...

0 komen:

Catat Ulasan